اخبار مسكن

 واگذاری زمین‌های ملی به مدت ۹۹ سال: گامی مهم در تأمین مسکن

بر اساس گزارش‌ها وزیر راه و شهرسازی در خصوص تأثیر تولید مسکن بر کاهش تورم، اعلام کرده است که سهم ۳۰ درصدی تولید مسکن در این زمینه تأثیرگذار است. وی اعلام کرده است که زمین‌های ملی در روستاهای نزدیک شهرها به مدت ۹۹ سال به اشخاص واگذار خواهد شد.

مهرداد بذرپاش اظهار کرده است که این زمین‌های ملی به متقاضیان با پرداخت تسهیلات ساخت در دسترس قرار خواهد گرفت و این اقدام جزء تدابیری است که به منظور تأمین زمین برای طرح‌های جوانی جمعیت در کشور انجام می‌شود. او همچنین اعلام کرده است که واگذاری این زمین‌ها در دو هفته نخست ماه ربیع الاول، همزمان با جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) در استان‌ها انجام خواهد شد.

بذرپاش به درجه‌بندی زمین‌های کشاورزی در برخی اراضی مورد نظر برای احداث واحدهای مسکن اشاره کرده و اهمیت اصلاح قوانین در این خصوص را تأکید کرده است، به‌ویژه در استان‌ها و شهرهایی که با مشکلاتی مانند خاک حاصلخیز و مرغوب مواجه هستند.

وزیر همچنین بیان کرده که تولید مسکن با سهم ۳۰ درصدی خود در کاهش تورم نقش مهمی ایفا می‌کند و بانک‌ها با تأمین منابع مورد نیاز برای پیشبرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن، به منظور کاهش نرخ تورم در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند.

وی همچنین به گزارشات رسمی در مورد کاهش نرخ تورم در بخش مسکن اشاره کرده و تأثیر مشارکت و همکاری ادارات مختلف در تولید مسکن را در کاهش نرخ کلی تورم بیان کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا