اخبار بانک ها

گزارش جدید از تحقیقات پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی: دستگیری متهمان خارج از کشور و اقدامات قانونی

گزارش جدید از تحقیقات پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی: دستگیری متهمان خارج از کشور و اقدامات قانونی

در نشست خبری امروز، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، درباره وضعیت فعلی پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی اطلاعاتی ارائه داد. او اعلام کرد که متهمانی که در خارج از کشور به دستگیری رسیده‌اند، به کشور منتقل شده و تحت قرار بازداشت قرار دارند. افراد مذکور مورد تحقیق و محاکمه قرار گرفته‌اند و قرارهای قانونی در مورد آنها صادر شده است.

تبلیغات

وی افزود که تاکنون ۷۵ نفر از مالباختگان صندوق امانات بانک ملی موفق به بازیابی وجوه خود از بانک شده‌اند. همچنین ۴ متهم از مجموع ۲۸ متهم با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند و سایر متهمان با وثیقه سنگین آزاد شده‌اند. پرونده همچنان در حال رسیدگی است و امیدواریم تا پایان ماه شهریور این پرونده تعیین و تکلیف گردد.

در حوزه تسهیلات بانکی، ستایشی به سؤالی مبنی بر اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها پاسخ داد و اعلام کرد که قوه قضاییه به جز تسهیلات‌گیرندگان به تسهیلات‌دهندگان نیز رسیدگی کرده است. سازمان بازرسی نیز در این زمینه اقداماتی را انجام داده و گزارش‌های اداری مختلفی را ارائه کرده است. در مورد تسهیلات مختلف، اقدامات و تخلفات انجام شده، تعدادی گزارش تهیه شده و افراد مسئول به مراجع ذیربط ارجاع داده شده‌اند.

ستایشی همچنین به موضوع جدایی سازمان ثبت از دستگاه قضا و نقدهای مطرح شده در این زمینه پرداخت. او اظهار داشت که ارتباط محاکم با شوراهای شهر و روستا بسیار تنگاتنگ است و به منظور سهولت در پاسخ‌گویی‌های ثبتی، مدیریت واحد مشخصی برای این امور لازم است. همچنین ایشان با اهمیت اتخاذ تصمیم‌گیری مشترک میان قوه قضاییه و شورای عالی استان‌ها برای تشکیل کارگروه مرتبط به این موضوع پیشنهاد دادند.

در آخرین بخش از گفتارهای خود، سخنگوی قوه قضاییه به موضوع بازداشت اعضای شوراهای شهر در سراسر کشور و آسیب‌شناسی موجود در این زمینه پرداخت و تأکید کرد که تشکیل و فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان امری مترقی محسوب می‌شود. وی به اهمیت اعتماد مردم و برخورد با رفتارهای مجرمانه اشاره کرد و بیان کرد که تاکنون هیچ پرونده‌ای در خصوص تخلفات کانون صرافان تشکیل نشده است.

بیشتر بخوانید : بانکداری چیستفرق بانک دولتی و خصوصی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا