اخبار بانک ها

مهلت ۶۰ روزه سازمان مالیاتی به دارندگان کارتخوان برای ثبت در سامانه مودیان!

مهلت ۶۰ روزه سازمان مالیاتی به دارندگان کارتخوان برای ثبت در سامانه مودیان!

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای، از تصویب لایحه تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان خبر داد. بر اساس گزارش بنکر، سازمان امور مالیاتی کشور با تقدیر و تشکر از مودیان محترم مالیاتی که در صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان شرکت کرده‌اند، اعلام کرد: لایحه تسهیل تکالیف مودیان در جلسه دوشنبه ۲۶/۰۴/۱۴۰۲ به رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و برای اجرا باید توسط شورای نگهبان تأیید شود.

تبلیغات

پس از تأیید لایحه، سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص تکالیف جدید مودیان محترم مالیاتی، اطلاع‌رسانی لازم را خواهد کرد. در همین راستا، برخی نکات زیر جهت رفع شبهات و شفاف‌سازی به عنوان خلاصه‌ای از لایحه ذکر می‌شود:براساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، صورتحساب‌های الکترونیکی که به سامانه مودیان ارسال شده‌اند، همچون ثبت در سامانه فهرست معاملات قانون مالیات‌های مستقيم است و نيازي به ثبت دوباره نيست.

بر اساس قانون ماليات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مستقيم و بخشنامه سازمان امور مالياتي كشور، موديان بايد بابت كليه معاملاتي كه در سامانه موديان ثبت نمي شود، فهرست معاملات فصلي خود را ظرف مدت قانوني به سامانه (۱۶۹) قانون ماليات‌های مستقيم ارسال كنند.

مودياني كه صورتحساب‌هاي الكترونيكي خود را به سامانه موديان ارسال كرده‌اند و براي همان صورتحساب‌ها فهرست معاملات موضوع ماده (۱۶۹) قانون ماليات‌های مستقيم را نيز ثبت كرده‌اند، تا تاريخ ۱۵/۰۷/۱۴۰۲ فرصت دارند با مراجعه به سامانه (۱۶۹) قانون ماليات‌های مستقيم، اطلاعات ارسالي خود را ويرايش يا حذف كنند. لذا خواهشمند است از ثبت همزمان صورتحساب‌ها در دو سامانه جدا خودداری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا