اخبار بورس

متوقف شدن نماد مارگارین در بازار سرمایه ایران

متوقف شدن نماد مارگارین در بازار سرمایه ایران

نماد شرکت مارگارین در حدود یک سال از تاریخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ تاکنون به علت عدم انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده توسط شرکت، متوقف شده است. این متوقف شدن نماد مارگارین به دلیل عدم اطلاع رسانی و شفافیت مالی شرکت به سهامداران و بازار پایه انجام گرفته است. در ادامه، دلیل اصلی تعلیق نماد غمارگ در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ و مسائل مرتبط با آن بیان شده است.

تبلیغات

یکی از دلایل اصلی تعلیق نماد شرکت مارگارین به تاریخ مذکور، عدم انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده توسط شرکت بوده است. طبق مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت‌های ثبت شده مکلف به انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده خود در سامانه کدال می‌باشند. در مورد شرکت مارگارین، صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه منتهی به تاریخ ۱۴۰۱.۰۳.۳۱ می‌بایست در تاریخ ۱۴۰۱.۰۵.۲۹ منتشر می‌شدند. اما این شرکت تا این تاریخ به این الزامات عمل نکرده و اطلاعات مالی خود را منتشر ننموده است.

علاوه بر عدم انتشار صورت‌های مالی، شرکت مارگارین با مسائل دیگری نیز مواجه شده است که ممکن است به افزایش عدم اطمینان سهامداران و بازار پایه منجر شود. از جمله مسائلی که می‌توان به آن اشاره کرد، عدم تقسیم سود به سهامداران در مدت توقف نماد می‌باشد. در دوره‌ای که شرکت مارگارین متوقف بوده، بورس رشد خوبی داشته و بازار سرمایه درآمد زیادی کسب کرده است. اما سهامداران این شرکت از این رشد بهره‌ای نبرده و سودی از توقف نماد خود نداشته‌اند.

در نتیجه این مشکلات و عدم انطباق با مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار، نماد شرکت مارگارین در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ توسط بورس تهران تعلیق شده و مهلت دوباره‌ای به شرکت داده شده تا تا تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه خود را منتشر نماید. در غیر این صورت، نماد شرکت مارگارین به بازار پایه منتقل خواهد شد.

این انتقال به بازار پایه به این معناست که سهامداران شرکت مارگارین نمی‌توانند بر روی سهام خود معامله کنند تا زمانی که شرکت صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه‌اش را منتشر کرده و با موافقت هیئت پذیرش مجدداً به بازار نزدیک شود. این انتقال به بازار پایه به منظور تضمین شفافیت و اطلاع‌رسانی صحیح به سهامداران و بازار پایه انجام می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:تفاوت بورس و فرابورسکدام سهام بورس را بخریم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا