اخبار بانک ها

فسادزدایی در حوزه بانک و بیمه: تمرکز سازمان بازرسی بر روی اقدامات پیشگیرانه

در نشست با سربازرسان و بازرسان بانک و بیمه، احمد رحمانیان، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور به تحقق شعار سال و اهداف برنامه‌های کلان برای نظارت موثر در شبکه بانکی در سال‌جاری پرداخت. او تأکید کرد که برنامه‌های نظارت و بازرسی موثر و کارآمد بر اساس استانداردها و مقررات باید اجرا شوند و ناترازی‌ها در شبکه بانکی به‌طور جدی مورد بررسی قرار گیرند. از اهمیت مدیریت منابع و مصارف ارزی و ریالی در شبکه بانکی، به‌ویژه در زمینه صادرات و واردات کالا و خدمات، نیز سخن گفت و اجرای مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر توسط بانک‌ها را مورد تاکید قرار داد.

تبلیغات

رحمانیان از بازرسان امور بانک و بیمه خواستند تا موضوعات کلان و اساسی مانند تسهیلات بزرگ دریافتی، هزینه‌های غیرمجاز و کسانی که به تعهدات ارزی خود عمل نکرده‌اند، را مورد بررسی دقیق قرار دهند. او با اصلاح مشکلات بانکی به عنوان اولویت بزرگ، تأثیر مثبت آن بر چالش‌های اقتصادی را تأکید کرد.

احمد رحمانیان به اهمیت پیشگیری در فساد و ارائه پیشنهادهای پیشگیرانه اشاره کرد و تأکید کرد که زمینه‌ها و بسترهای فسادزا باید شناسایی و از بین برده شوند.

وی توصیه کرد که بازرسان امور بانک و بیمه بر اقدامات پیشگیرانه تمرکز کنند و به سرمنشأهای فساد بپردازند تا با استفاده از نیروهای توانمند، همکاری‌های مؤثر با سازمان بازرسی کل را برقرار کنند.

نقش نظارت الکترونیکی در مبارزه با فساد و اهمیت توسعه نظارت الکترونیکی را همچنین تأکید کرد و نیاز به شناسایی سامانه‌های فسادزا را ابراز نمود. از انجا که موانع قانونی برای نظارت الکترونیکی از بین رفته‌اند، سازمان بازرسی کل باید از این امکانات استفاده کند و چتر نظارتی خود را توسعه دهد.

به این ترتیب، احمد رحمانیان در نشست با سربازرسان و بازرسان بانک و بیمه، برنامه‌های موثر نظارتی و پیشگیری را برای تحقق اهداف شعار سال و بهبود عملکرد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا