اخبار طلا

طلا در روزهای اخیر: تحلیل بازار و چشم‌اندازهای آینده

“طلا در روزهای اخیر: تحلیل بازار و چشم‌اندازهای آینده”

با توجه به گزارش منتشر شده در «اف‌ایکس استریت»، در پایان هفته، قیمت طلا XAU/USD با تراکمی کم در نزدیکی سطح 1918 دلار معامله شد. این اتفاق در حالی افتاد که با افزایش بازدهی ایالات متحده به علت توقعات فزاینده از سوی فدرال رزرو، بازار در هفته گذشته شاهد کاهش 5 درصدی برای نقره و نزدیک به 1 درصد برای طلا بود، و از این رو، ارزش طلا در این هفته با کاهش قابل توجهی مواجه شد.

تبلیغات

از طرف دیگر، بازدهی بندهای خزانه‌داری ایالات متحده در روز جمعه به تثبیت خود ادامه داد. بازدهی بند 2 ساله 4.99 درصد بود، و نرخ‌های بازده 5 و 10 ساله به ترتیب 4.40 درصد و 4.26 درصد بود. این سه شاخص در طول جلسه به طور کلی تغییرات ملایمی داشتند که تاثیر محدودی بر رشد طلا داشت.

در نگاه به رویدادهای هفته آینده، سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مهمی مثل شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و فروش خرده‌فروشی ماه اوت در ایالات متحده هستند. در حال حاضر، بازار انتظار دارد که CPI در بازه‌ای حدود 25 واحد پایه (bps) افزایش یابد. این افزایش ممکن است در ماه نوامبر یا دسامبر رخ دهد، اما تا کنون تایید نشده است. این داده‌ها به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تا انتظارات خود را برای بازارها بهتر مدل‌سازی کنند.

از نگاه تحلیل تکنیکال، شاید چشم انداز طلا XAU/USD برای دوره کوتاه‌مدت خنثی به نظر بیاید و شاخص‌های تکنیکال در منطقه منفی محکمی تثبیت شده باشند. اندیکاتور MACD به ستون‌های قرمز اشاره می‌کند، و شیب خنثای شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر 50 است، که احساسات مختلط را تقویت می‌کند.

از سوی دیگر، طلا در دست داشتن مبارزه برای تثبیت بالاتر از همگرایی میانگین متحرک ساده 20 و 200 روزه قرار دارد. این مسئله باعث شده که در مقیاس گسترده‌تر، ، گاوها (سرمایه‌گذاران متفائل) در بازار فعلی ارتقا یابند.

بیشتر بخوانید:طلا چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا