اخبار بورس

سهام Salesforce اپل را در صدر اجرا کنندگان برتر Dow قرار داد

سهام Salesforce اپل را در صدر اجرا کنندگان برتر Dow قرار داد

سهام Salesforce در سال جاری بهترین عملکرد را در شاخص صنعتی Dow Jones داشته و بعد از گزارش آخرین سود خود به نظر می‌آید که در مسیر افزایش دیگری قرار دارد. با این حال، برخی از تحلیل‌گران وال استریت هنوز با احتیاط در مورد اینکه آیا شرکت نرم‌افزاری شرکت می‌تواند به نرخ‌های رشد قبلی خود بازگردد، نگران هستند.

تبلیغات

سهام Salesforce (نماد: CRM) پس از گزارش سود فصلی که تخمین‌ها را پشت سر گذاشت، در معاملات پیش‌بازار روز پنج‌شنبه با افزایش 5.4 درصدی به قیمت 226.62 دلار رسید. این افزایش به افزایش 62 درصدی آن در سال جاری اضافه می‌شود که در آن به نمادهای Apple (AAPL) و Microsoft (MSFT) در Dow جلو زده است.

با این حال، قیمت سهام هنوز به شدت پایین‌تر از رکوردهای بیش از 300 دلاری خود در سال 2021 قرار دارد و همه تحلیل‌گران معتقد نیستند که آن را به این سطح‌ها بازگردانند، علیرغم استراتژی مارک بنیوف در افزایش قیمت‌ها و سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی.

گیل لوریا از D.A. Davidson توجه کرد که رشد درآمد Salesforce همچنان به نزدیکترین حداقل تاریخی 10 تا 11 درصدی خود نزدیک است. او رتبه Neutral (خنثی) را به سهام و یک هدف قیمت 200 دلاری حفظ کرد.

او نوشت: “با عدم نشانه‌ای از توانایی افزایش درآمد، ما در حال حاشیه‌نشینی هستیم.”

Salesforce به طور فعال به موضوع هوش مصنوعی پیوسته است و این فناوری را به نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری‌اش، اپلیکیشن پیام‌رسانی Slack و ابزارهای دیگرش جای داده است. با این حال، او انتظاری از هیچ مشارکت مهمی از سوی هوش مصنوعی در سال مالی جاری ندارد.

جان دیفوچی از Guggenheim Securities نوشت: “ما همچنان از توانایی Salesforce (و دیگر فروشندگان نرم‌افزار) برای سودآوری از سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی شک‌داریم. برای ما سوال کلیدی این است که آیا Salesforce می‌تواند به عنوان یک رشد کننده دو رقمی باقی بماند.”

Guggenheim رتبه Neutral (خنثی) را برای سهام حفظ کرد.

حتی نظردهندگانی که بهترین نگرانی‌ها را دارند، پرسش‌هایی در مورد زمان‌بندی که مزایای هوش مصنوعی به سود زیرخط Salesforce جاری می‌شود دارند.

ریشی جالوریا از RBC Capital Markets نوشت: “هوش مصنوعی تولیدی به طور عمده یک داستان منتظر و دیدن برای Salesforce است و به نظر می‌رسد که قابلیت‌های مرتبط با هر کاربر به زودی سودآور نخواهد شد زیرا مشتریان تنها در مراحل ابتدایی تست/آزمایش قرار دارند.”

با این حال، جالوریا رتبه Outperform (عملکرد برتر) و هدف قیمت 240 دلاری را برای سهام حفظ کرد. او توجه کرد که حاشیه سودآوری عملیاتی Salesforce سه فصل زودتر از برنامه به 30 درصد رسیده است و راهنمایی‌های آن باید نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد به درصدهای تک رقمی را تسکین دهد.

بیشتر بخوانید:بورس چیستکدام سهام بورس را بخریم؟

منبع: mamarketwatch.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا