اخبار مسكن

تأخیر شورای عالی شهرسازی و معماری در الحاق زمین‌های مسکن در کرمان و سمنان

بر اساس گزارش مالی خبر، به دلیل تأخیر شورای عالی شهرسازی و معماری، زمین‌های مسکن در کرمان و سمنان هنوز به شهرهای مربوطه الحاق نشده‌اند. درخواست الحاق زمین به شهرها در استان‌های کرمان و سمنان، مدت‌هاست در صف شورای عالی شهرسازی و معماری معطل شده است. استانداران این دو استان در برنامه میز اقتصاد از وضعیت زمین‌های تأمین شده برای نهضت ملی مسکن خبر دادند.

تبلیغات

استاندار کرمان گفت که 2157 هکتار زمین در این استان برای ساخت مسکن فراهم شده که بیشتر آن‌ها از طریق الحاق به شهر‌ها تأمین شده است.

او افزود که هزار هکتار زمین دیگر هم در حال بررسی برای الحاق هستند که بخشی از آن‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان و بخش دیگر در شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارند.

وی گفت: که مدت قانونی برای تصمیم‌گیری درباره این زمین‌ها به پایان رسیده است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

همچنین در مثالی گفتند که درخواست الحاق به شهر‌های سیرجان و رفسنجان چند ماه است که در صف شورای عالی شهرسازی و معماری معطل شده است.

استاندار سمنان هم گفت که براساس سهمیه نهضت ملی مسکن، 2837 هکتار زمین باید برای ساخت 62 هزار واحد مسکونی در این استان فراهم شود.

بر اساس اظهارات او، تاکنون 1171 هکتار زمین تامین شده که عمده آن از طریق الحاق به شهر‌ها تأمین شده است.

وی افزود که 1553 هکتار زمین دیگر هم در کارگروه امور زیربنایی تصویب شده و به زودی در شورای برنامه‌ریزی استان مورد نظر قرار خواهد گرفت.

وی گفت که برای الحاق زمین به شهر دامغان 4 ماه منتظر پاسخ شورای عالی شهرسازی و معماری بودند و فرآیند الحاق به شهر‌های با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر در استان به پایان رسیده است.

این در حالی است که نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از اولویت‌های دولت معرفی شده است. به این دلیل که الحاق زمین‌های مسکن به شهرها، علاوه بر افزایش ظرفیت ساخت و ساز، می‌تواند منجر به کاهش قیمت مسکن و رفع بحران مسکن در این استان‌ها شود.

امیدواریم که با حل مشکلات اداری و فنی، زمین‌های مسکن در کرمان و سمنان به زودی به شهرها الحاق شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا