اخبار بورس

زمان و میزان تقسیم سود سهام عدالت: توصیه‌ها و رویکردهای رسمی سازمان بورس

در زمینه سهام عدالت، مشاور رئیس سازمان بورس با تأکید بر اهمیت انتشار اخبار از طریق رسانه‌های رسمی، نکات مهمی را در خصوص زمان و میزان سود سهام عدالت بیان کرده است. به گفته‌ی او، روال سالیانه تقسیم سود سهام عدالت به گونه‌ای است که باید تا پس از برگزاری مجامع سالیانه شرکت‌های سهام عدالت، مبالغ دریافت شده به حساب سهامداران واریز گردد و سپس با توجه به تعداد و میزان سهامی که دارندگان سهام عدالت در اختیار دارند، سود متناسب با آن به آن‌ها تقسیم شود.

تبلیغات

وی در ادامه اشاره کرده است که در سال‌های گذشته، پس از ۸ ماه از برگزاری مجمع شرکت‌ها، زمانی برای واریز سود به حساب سهامداران در نظر گرفته می‌شد. اما در سال جاری، با تصمیم اعلام شده توسط سازمان بورس اوراق بهادار، این مهلت به ۴ ماه کاهش یافته است. این تصمیم به منظور افزایش تسریع در فرآیند تقسیم سود و بهره‌برداری سریع‌تر از آن اتخاذ شده است.

در خصوص زمان واریز سود، او توضیح داد که معمولاً فصل مجامع شرکت‌ها در ماه‌های خرداد و تیر برگزار می‌شود و باید اجازه داد تا این مجامع به صورت کامل برگزار شده و مهلت ۴ ماه نیز به پایان رسد. در پایان این مراحل، از طریق منابع رسمی اطلاع‌رسانی در رادیو، تلویزیون و خبرگزاری‌های رسمی، جزئیات مربوط به زمان و میزان تقسیم سود سهام عدالت به عموم اعلام می‌شود.

وی همچنین به سهامداران توصیه کرده است که برای دریافت سود سهام عدالت، به منابع رسمی توجه کنند و در نظر داشته باشند که در حال حاضر تقسیم سودی انجام نمی‌شود. از این رو، نیازی به مراجعه به هیچ‌گونه مکان یا پرداخت هزینه‌ای نیست. در مورد میزان سود، او توضیح داد که برای مشخص شدن میزان سود سهام عدالت، سهامداران باید منتظر بمانند تا شرکت‌ها بر اساس سیاست‌ها و تولیدی که دارند، مبلغ مورد نظر را تقسیم کنند. به همین دلیل نمی‌توان مبلغ دقیقی را اعلام کرد یا تخمین زد.

در پایان، وی بیان کرد که اجازه داده شود تا فرآیند تقسیم سود سهام عدالت به پایان برسد تا اطلاعات دقیق و کامل به سهامداران ارائه گردد و تا آن زمان نیز از تخمین‌ها و اطلاعات نادرست پرهیز کنند. این اقدام به منظور حفظ شفافیت و دقت در اطلاع‌رسانی به سهامداران انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا