اخبار بورس

خبر خوش برای سهامداران ‘آپ’ با پرداخت زودتر از انتظار و افزایش چشمگیر سودآوری

شرکت آسان پرداخت پرشین با اطلاع از پرداخت سود نقدی به سهامداران خود، خبر خوشی را به سهامدارانش ارسال کرد. این پرداخت سود در کمتر از یک ماه پس از برگزاری مجمع سالانه صورت گرفته است.

تبلیغات

پرداخت سود به سهامداران حقیقی، سبدها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری که دارای کمتر از ۹۰۰ میلیون سهم هستند، در تاریخ ۱۴ مرداد از طریق سیستم سجام انجام شده و این عمل باعث شده که بیش از ۳۱.۵ هزار سهامدار سود تقسیمی مجمع را دریافت کنند. همچنین سهامداران حقیقی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با بیش از ۹۰۰ میلیون سهم نیز می‌توانند در مهلت قانونی خود به پرداخت سود اقدام نمایند. همچنین، سود سهامداران حقوقی نیز در مهلت قانونی به آنها پرداخت خواهد شد.

قبلاً مقرر بود که پرداخت سود تقسیمی شرکت “آپ” در مهر ماه انجام شود، اما با توجه به زمان‌بندی منتشر شده در سامانه کدال، این پرداخت به مرداد ماه و در کمتر از یک ماه انجام گرفت.

علی‌اکبر فراهانی، مدیرعامل شرکت آسان پرداخت، در مجمع سالیانه شرکت اظهار داشت: علاوه بر افزایش ۱۳ درصدی درآمدها در حوزه سود خالص شرکت اصلی، با توجه به فشار رقابتی، محدودیت‌های سرمایه‌گذاری، تحریم‌ها و تکنولوژی، سودآوری شرکت اصلی ۴.۱ درصد افزایش یافته است. او افزود: در عین حال، شرکت‌های تابعه این شرکت با تبدیل زیان ۵ میلیارد تومانی به سود ۸ میلیارد تومانی، به یک رشد ۲۵۰ درصدی دست یافته‌اند. امیدواریم که این روند در سال جاری ادامه یابد و شرکت‌های تابعه بتوانند به عنوان اهرم‌هایی برای رقابت در شرکت اصلی استفاده شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به رقابت سنگین در حوزه پرداخت، شرکت آسان پرداخت با رویکردی متفاوت و با سرمایه‌گذاری در زمینه‌های جدید، تلاش دارد تا شرکت‌هایی را تاسیس کند که به ایجاد بخشی دیگر از سودآوری شرکت و گروه کمک کنند. همچنین، او اعلام کرد که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، درآمد‌های عملیاتی شرکت اصلی به ترتیب به اندازه ۱۲ تا ۱۳ درصد و در شرکت‌های تابعه با رشد سه برابری همراه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا