اخبار بورس

کاهش ناگهانی نرخ‌ها در چین باعث تقویت دلار و کاهش یوان می‌شود

دلار به عنوان پناهگاه امن در برابر ارزهای اصلی قوی ماند، در حالی که یوان به کمترین سطح نه ماهه خود فروپاشید؛ این اتفاق پس از اینکه بانک مرکزی چین به طور غیرمنتظره برای دومین بار در سه ماه اخیر نرخ‌های کلیدی سیاستی را کاهش داد تا به اقتصاد ایالت مبتلا به مشکلات کشور کمک کند.

تبلیغات

یوان به حداکثر 7.3115 دلار در مقابل دلار در معاملات دریایی ضعف کرد، این امر برای اولین بار از 4 نوامبر اتفاق افتاد، پس از آن برگشت و به عنوان بانک‌های دولتی عمده دلارها را به فروش رساندند تا ارز محلی را حمایت کنند.

شاخص دلار، که ارز را در برابر شش ارز اصلی از جمله یورو و ین اندازه‌گیری می‌کند، به طور تقریبی در 103.13 باقی ماند، پس از اینکه در دیروز با افتراق از 103.46 به بالاترین سطح یک ماه و نیمی خود دست یافته بود؛ این اتفاق با تقاضایی برای دارایی‌های ایمن پس از مجموعه‌ای از نشانگرهای اقتصادی ناامید‌کننده چین همراه بود.

اطلاعات چینی در مورد تولید صنعتی و فروش خرده فوراً پس از کاهش نرخ PBOC نیز کمتر از پیش‌بینی‌های اقتصاددانان بود.

دلار استرالیایی، که اغلب به عنوان یک نماینده تجاری در چین عمل می‌کند، تا حداکثر 0.39% به 0.6463 دلار کاهش یافت، اما نتوانست به حداقل نه ماهه‌ی دیروز به 0.6454 دلار وارد شود. این ارز در نهایت با 0.13% ضعیف‌تر در 0.6479 دلار قرار داشت.

علاوه بر مشکلات اقتصادی چین، دقایق از جلسه آخرین جلسه بانک مرکزی استرالیا که در روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد که نرخ‌های محلی ممکن است در حال حاضر رسیده باشند، در حالی که رشد دستمزد نیز دلایلی را برای مکث ارائه دارد.

 مت‌سیمپسون، تحلیل‌گر بازار ارشد در City Index  گفت: “ما در حال نزدیک شدن به فازی هستیم که شرط‌ها برای دوره‌ای دیگر از تحریک در چین فعال می‌شود”.

“زیر دلار استرالیایی یک زمینه وجود دارد، و هر گونه شایعات در مورد تحریک می‌تواند کبریت بولیشی را برای این بازارها روشن کند.”

در جاهای دیگر، دلار آمریکا به بالاترین نه‌ماهه 145.60 ین رسید قبل از بازگشت به 0.09% از 145.435 کاهش یافت.

معامله‌گران پس از اینکه صعود دلار در پاییز گذشته بیش از 145 را به دنبال داشت، اولین مداخله خرید ین در یک نسل را رقم زدند، به دنبال هر نشانه‌ای از مداخله تماشا می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا