فهرست مطالب:
با تغییر بازی های بلاک چین به ادغام اکوسیستم، بازی برای کسب درآمد کاهش می یابد
به گزارش مالی خبر،
هرچند، تغییراتی در این بخش وارد شدهاند که ممکن است با حضور توسعهدهندگان بازیهای سنتی، تغییرات چشمگیری را به وجود آورند.
تغییر جزر و مد به همراه استودیوهای بزرگی نظیر سونی و نظرسنجی صنعت از طریق راهکارهای لایه 2 وارد فضای بازیها میشود، که توسط اتحاد بازیهای بلاک چین، Square Enix در هفته جاری منتشر شده است.
بازنویسی: اما همچنان اهمیت درک عمومی به عنوان یک مانع اصلی باقی میماند.
با توجه به گزارش، 66 درصد از پروژهها هنوز تمام تلاش خود را برای به دست آوردن اعتبار میکنند و این اعتقاد غلط که فعالیتهای بلاکچین با کلاهبرداری مرتبط است، با آنها مبارزه میکند.
با این حال، دسترسی آسانتر گیمر ها به بازیهای بلاک چین منجر به کاهش نرخ موانع داخلی شده است، که از 79.5 درصد در سال گذشته به 53.9 درصد در سال 2024 کاهش یافته است.
بهتر است با توجه به تجربیات کاربری، گیمرها کمتر مشکلی با بازیهای بلاک چین داشته باشند.
در این گزارش، سباستین بورگت، رئیس BGA بیان کرد که اصل اصلی رشد، قدرتبخشی بازیکنان است.
Borget درباره مالکیت صحبت میکند که نکته اصلی جذابیت گیمرها است که به دنبال تجربیات مبتنی بر بلاک چین هستند. این گزارش نشان میدهد که بیش از ۷۱ درصد از پاسخدهندگان به این موضوع پرداخته و این را به عنوان “بزرگترین مزیت بازیهای بلاکچین” تعریف میکنند.
تازهترین دوره در بازار نشان داده است که تاکنون تلاشهای بیشتری برای بهبود تجربه کاربری و طراحی رابط کاربر انجام شده است. تمرکز بر ایجاد یک تجربه یکپارچه و متناظر با انتظارات بازیکنان از بازیهای وب ۲، به عنوان اولویت قرار گرفته است.
این توافق نشان می دهد که تا سال 2025، تاکید بیشتری بر تجربه بازیکن در ارتباط با مکانیسم های مالی قرار خواهد گرفت.
بلاکچین گیمینگ، با اجزای رمزنگاری مشهود خود، از جمله اقتصادهای رمزی و بازارهای NFT، به سوی ادغامهای یکپارچه تمایل دارد که فعالیت Web3 در پشت صحنه در آن نقش اساسی ایفا میکند.
Play-to-Earn در حال تبدیل به یک متای جدید است.
با پیشرفت سال 2025، بازیهای بلاک چین با متای جدیدی مواجه میشوند و اتحاد بازیهای بلاک چین پیشبینیهای خود را از طریق Decrypt به اشتراک گذاشته است.
BGA بیان کرد: تبدیل از سرورهای بازی سنتی به زیرساختهای مبتنی بر بلاکچین نشان میدهد که چگونه بازیها از روایت مالکیت پذیرفته شدهاند.
هرچند بازیهای معمولاً برای پشتیبانی و مدیریت دادهها به شبکههای سرور محلی وابسته هستند، اما ادغام بلاکچین، به ما این امکان را میدهد که به وسیله ردیابی و مبادله داراییهای رقه، مالکیت دیجیتال را اعمال کنیم.
در حوزه بازیها، مدلهای کسب درآمد در سال 2020 تحت تغییرات قابل توجهی قرار گرفتهاند به منظور تمرکز بر روی ویژگیهای زنجیرهای.
اندرو کمپبل، که در جوامع Web3 به نام Zyori شناخته می شود، خاطرنشان می کند:
این تغییرات تکراری بر اساس شایستگی و عملکرد ایجاد شدهاند.
در گزارش خود، کمپبل بیان کرد که مدل اصلی بازی با دو نقص اساسی مواجه است. این نقصها شامل پاداشهای تورمی است که به طور غیرقابل کنترل با پذیرش کاربران رشد میکند و نیز کمبود توکنهای کافی برای ایجاد فشار کاهنده تورم میباشد.
بازیهای کاملاً زنجیرهای و جهانهای جایگزین
این گزارش نیز دو اصطلاح جدید را معرفی می کند: جهان های خود مختار (AW) و بازی های کاملاً زنجیره ای (FOCG). آنها بازی ها را به عنوان تجربه های مستقل و کاملا بومی و کاملا روی زنجیره زندگی استوار می کنند.
محتوای مورد بحث شامل قوانین بازی، آیتمهای بازیکن، و اقتصاد درون بازی است، تا بازیکنان بتوانند به جای نگهداری برخی از قطعات در زنجیرهای در حین اجرای کلاینت اصلی بازی بر روی سرورهای متمرکز و معمولی، به صورت مستقیم دسترسی پیدا کنند.
Gillian Pua، رئیس کارکنان Sovrun (که قبلا BreederDAO نام داشت)، به گفت:
جهانهای مستقل بازیها، با جایگذاری «عناصر حالت بازی و منطق در زنجیره»، امکان بهبود بازی ها بر اساس ورودی جامعه را فراهم میکنند.
همچنین، این جنبه نیز به نحوه اجرای بازیهای کاملاً زنجیرهای در پیشرفتهای هوش مصنوعی و زیرساختهای بلاکچین در آینده نزدیک کمک میکند.
Pua گفت: «با شفافیت روی زنجیره، AWها همچنین پایهای عالی برای پیشرفت عوامل هوش مصنوعی فراهم میکنند و گیمپلی هوشمند و تطبیقی را امکانپذیر میکنند که به رفتار بازیکن در زمان واقعی پاسخ میدهد.
منبع: decrypt.co
نظرات کاربران